Home
Inhoudsopgave
Playground
Opdrachten
Links
Inhoud
H1 - Voorwoord
H2 - Wat is JavaScript?
§1. Wat kun je met JavaScript?
§2. De script-tag
§3. Opdrachten
H3 - Statements (opdrachten)
§1. Wat zijn statements?
§2. Functie document.write
§3. Commentaar
§4. Functie alert
§5. Opdrachten
H4 - Variabelen
§1. Wat is een variabele?
§2. Variabelen maken en gebruiken
§3. Functie prompt
§4. Operatoren
§5. Strings
§6. Opdrachten
H5 - Functies
§1. Wat is een functie?
§2. Functies maken en gebruiken
§3. Functies die iets teruggeven
§4. Parameters en argumenten
§5. De scope van variabelen
§6. Expressies
§7. Functie parseInt
§8. Opdrachten
H6 - Loops en voorwaardes
§1. Wat zijn loops en voorwaardes?
§2. Het if-else statement
§3. Vergelijkingen en hun operatoren
§4. Functie confirm
§5. Het switch-statement
§6. De while-loop
§7. De for-loop
§8. Stoppen door break
§9. Opdrachten
H7 - Events
§1. Wat is een event?
§2. Events maken en gebruiken
§3. Welke events zijn er?
§4. Variabele this
§5. Event-object
§6. Opdrachten
H8 - Arrays
§1. Wat is een Array?
§2. Een Array maken en gebruiken
§3. Een Array doorlopen
§4. Een associatieve array
§5. De for-in loop
§6. Opdrachten
H9 - Objecten
§1. Wat is een object?
§2. Verschil object en variabele
§3. Eigenschappen
§4. Methodes
§5. Eigenschappen en methodes
§6. Opdrachten
H10 - Globale objecten
§1. Het window-object
§2. Het document-object
§3. Het Math-object
§4. Standaard HTML-Element-object
§5. Een HTML-Table-object
§6. Opdrachten
Hoofdstuk 4 - Opdracht 1
De opdracht:
Geef van de volgende variabele namen aan of ze goed of fout zijn. Als een naam fout is, geef dan aan wat er fout is.
blabla
blaBla
x_x
x2
2x
x_kwadraat
xKwadraat
x-kwadraat
(x)
x^2
Het antwoord:
Goed
/
Fout
blabla
blaBla
x_x
x2
2x
=> de naam mag niet met een getal beginnen
x_kwadraat
xKwadraat
x-kwadraat
=> een - is niet toegestaan in de naam
(x)
=> haakjes zijn niet toegestaan in de naam
x^2
=> een ^ is niet toegestaan in een naam
© Mark Kamsma 2011-2024