Inhoud

  1. Geen paragrafen H1 - Voorwoord
  2. Geeft paragrafen weer H2 - Wat is JavaScript?
    1. §1. Wat kun je met JavaScript?
    2. §2. De script-tag
    3. §3. Opdrachten
  3. Geeft paragrafen weer H3 - Statements (opdrachten)
    1. §1. Wat zijn statements?
    2. §2. Functie document.write
    3. §3. Commentaar
    4. §4. Functie alert
    5. §5. Opdrachten
  4. Geeft paragrafen weer H4 - Variabelen
    1. §1. Wat is een variabele?
    2. §2. Variabelen maken en gebruiken
    3. §3. Functie prompt
    4. §4. Operatoren
    5. §5. Strings
    6. §6. Opdrachten
  5. Geeft paragrafen weer H5 - Functies
    1. §1. Wat is een functie?
    2. §2. Functies maken en gebruiken
    3. §3. Functies die iets teruggeven
    4. §4. Parameters en argumenten
    5. §5. De scope van variabelen
    6. §6. Expressies
    7. §7. Functie parseInt
    8. §8. Opdrachten
  6. Geeft paragrafen weer H6 - Loops en voorwaardes
    1. §1. Wat zijn loops en voorwaardes?
    2. §2. Het if-else statement
    3. §3. Vergelijkingen en hun operatoren
    4. §4. Functie confirm
    5. §5. Het switch-statement
    6. §6. De while-loop
    7. §7. De for-loop
    8. §8. Stoppen door break
    9. §9. Opdrachten
  7. Geeft paragrafen weer H7 - Events
    1. §1. Wat is een event?
    2. §2. Events maken en gebruiken
    3. §3. Welke events zijn er?
    4. §4. Variabele this
    5. §5. Event-object
    6. §6. Opdrachten
  8. Geeft paragrafen weer H8 - Arrays
    1. §1. Wat is een Array?
    2. §2. Een Array maken en gebruiken
    3. §3. Een Array doorlopen
    4. §4. Een associatieve array
    5. §5. De for-in loop
    6. §6. Opdrachten
  9. Geeft paragrafen weer H9 - Objecten
    1. §1. Wat is een object?
    2. §2. Verschil object en variabele
    3. §3. Eigenschappen
    4. §4. Methodes
    5. §5. Eigenschappen en methodes
    6. §6. Opdrachten
  10. Geeft paragrafen weer H10 - Globale objecten
    1. §1. Het window-object
    2. §2. Het document-object
    3. §3. Het Math-object
    4. §4. Standaard HTML-Element-object
    5. §5. Een HTML-Table-object
    6. §6. Opdrachten

Hoofdstuk 4 - Opdracht 1

De opdracht:

Geef van de volgende variabele namen aan of ze goed of fout zijn. Als een naam fout is, geef dan aan wat er fout is.
  1. blabla
  2. blaBla
  3. x_x
  4. x2
  5. 2x
  6. x_kwadraat
  7. xKwadraat
  8. x-kwadraat
  9. (x)
  10. x^2

Het antwoord:

Goed / Fout
  1. blabla
  2. blaBla
  3. x_x
  4. x2
  5. 2x => de naam mag niet met een getal beginnen
  6. x_kwadraat
  7. xKwadraat
  8. x-kwadraat => een - is niet toegestaan in de naam
  9. (x) => haakjes zijn niet toegestaan in de naam
  10. x^2 => een ^ is niet toegestaan in een naam